Tokio / Bratislava, 25. októbra 2017 – Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) na 45. autosalóne v Tokiu, ktorý otvorí svoje brány verejnosti 27. októbra 2017, oslávi svetovú premiéru svojho koncepčného modelu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT. Vysoko výkonné SUV na čisto elektrický pohon zhmotňuje novú stratégiu značky vrátane nového celosvetového sloganu "Drive your Ambition". Nová stratégia MMC odráža dobrodružný a progresívny mentálny postoj zameraný na inšpirujúci dizajn a produkty.
Koncepčný model MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT je technickým prototypom, demonštrujúcim strategické smerovanie obrodenej MMC. Prináša silné stránky vozidiel SUV ako aj elektromobilov spolu so schopnosťami začleňovať nové systémy týkajúce sa mobility s konektivitou, po ktorých zákazníci prahnú.
MMC v rámci tejto novej filozofie rozšíri zákaznícku základňu, kde efektívne nadviaže na tradičné jazdné schopnosti a spoľahlivosť sprostredkovanú priekopníckymi SUV vozidlami a crossovermi. MMC ako priekopník elektromobility ešte rozšíri a urýchli nasadzovanie vozidiel s elektrickým pohonom. MMC posunie technologické hranice cestou dôsledne integrovanej umelej inteligencie (AI), konektivity, palubných systémov a cloud computingu.
MMC si osvojila dizajnovú filozofiu s prívlastkom "Robustný a dôvtipný".
"Naším cieľom je ponúkať také vozidlá, ktoré naplnia priania zákazníkov prostredníctvom neobyčajného dizajnu v kombinácii s výkonom, originalitou a detailne premyslenou funkčnosťou, teda vlastnosťami, ktorými je spoločnosť MMC preslávená," uviedol šéfdesigner MMC Tsunehiro Kunimoto.
"Robustný a dôvtipný", dizajnový jazyk koncepčného modelu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT, stavia predovšetkým na kontrastoch. Budúce vozidlá Mitsubishi Motors majú byť autentické, odolné a funkčné. Súčasne však budú aj dômyselné, nápadité, technologicky vyspelé a schopné udávať štýl.
MMC je známa svojou dlhou a bohatou históriou. Ak sa povie "Mitsubishi Motors", okamžite všetkých napadnú osvedčené schopnosti v teréne v kombinácii so špičkovým pohonom 4WD. Vlajkovou loďou špičkových schopností pohonu 4WD bude teraz koncepčný model MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT. Z dizajnu konceptu je zrejmá ochota zakusnúť sa so všetkými kolesami do povrchu vozovky aj agilita mimoriadne schopného cestného vozidla na výpravách za hranicami mesta.
Stvárnenie prednej časti koncepčného modelu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT je najnovším variantom dynamického štítu (DYNAMIC SHIELD) vozidiel MMC. Čierna maska chladiča je skrytá za sklom, čím decentne naznačuje zaradenie vozidla do kategórie vysokovýkonných elektromobilov. Za skleneným štítom je možné vidieť kamery a senzory, ktoré sú zvýraznené modrými linkami. Pod svetlometmi zaujmú veľké otvory prívodu vzduchu, pripravené efektívne chladiť elektricky ovládané brzdové strmene. Kvôli ešte lepšej aerodynamike vozidla je privádzaný vzduch vedený okolo drobných chvostových plutiev na zadných C-stĺpikoch a následne sa odčleňuje od karosérie po obidvoch stranách zadného nárazníka.
Ostro klonené čelné sklo a krátke previsy prinášajú koncepčnému modelu e-EVOLUTION CONCEPT jedinečný profil, ktorý by bez prítomnosti elektrického pohonu nebol mysliteľný. Z vysokej svetlej výšky, krátkych previsov karosérie, svalnatých ramien a úzkych bokov priamo sála svižnosť a agilita. Mohutné kolesá vykúkajúce v rohoch karosérie vypovedajú o mohutnom krútiacom momente systému 4WD. Masívne rebrá po oboch stranách strechy ešte zvýrazňujú atletický postoj celého vozidla.
Veľký šesťuholník v zadnej časti vozidla sa inšpiroval krytom rezervného kolesa ikonického SUV značky, legendárneho modelu Mitsubishi Pajero, ktorý je predstaviteľom najlepších terénnych vozidiel a súčasne jednou z najkultovejších kapitol v histórii MMC.
Z pohľadu do kabíny je zrejmé, že návrhári štúdie MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT mali možnosť ignorovať tradičné neprekročiteľné hranice. O pohon konceptu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT sa stará trojica elektromotorov s mohutným záťahom, a tak vďaka absencii veľkého spaľovacieho motora pod kapotou mali dizajnéri oveľa väčšiu voľnosť pri navrhovaní úplne nového kokpitu. Prístrojový panel pred vodičom zdanlivo pláva priestorom. Stavia pritom na horizontálnom prevedení, charakteristickom pre všetky vozidlá MMC - informácie sa tradične zobrazujú nad horizontálnou osou, zatiaľ čo ovládacie prvky nájdeme o niečo nižšie. Horizontálny prístrojový panel v úlohe akejsi libely elektronického hľadáčika uľahčuje odhad náklonu vozidla pri jazde v teréne - ďalšia ukážka toho, ako forma nasleduje funkciu.
Naprieč celou prístrojovou doskou sa rozpína veľká plochá obrazovka. Tu sa zobrazujú vonkajšie podmienky, údaje navigácie a ďalšie dôležité pokyny. Veľkú obrazovku lemujú dva menšie displeje sprostredkujúce zábery prednej a zadnej kamery. Celosklenené okná poskytujú prakticky neobmedzený výhľad v rozpätí 360°, keď vodič získava pocit, ako by sedel v kokpite stíhacieho lietadla.
MMC spustila do prevádzky anglické web stránky s informáciami o 45. autosalóne v Tokiu:
http://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2017/tms2017/
***
MMC je japonský výrobca automobilov s konkurenčnou výhodou v oblasti pick-upov a vozidiel SUV, najmä v regióne ASEAN. Automobilka v roku 2009 predstavila svoj prvý sériovo vyrábaný elektromobil, po ktorom v roku 2013 nasledovalo SUV s plug-in hybridným pohonom. MMC zamestnáva 30 tisíc pracovníkov a pôsobí celosvetovo; výrobné závody MMC nájdeme v Japonsku, Thajsku, Číne, Indonézii, na Filipínach a v Rusku. Zásadnú úlohu v raste MMC zohrávajú napr. modely Pajero Sport, Triton (L200) a Outlander. Celosvetové predaje tejto automobilky vo fiškálnom roku 2016 dosiahli 926 tis. vozidiel. Čisté tržby MMC za fiškálny rok 2016 dosiahli objem 1,9 bilióna jenov. MMC je kótovaná na tokijskej burze cenných papierov.