Tri diamanty na kapote nepredstavujú len šperk na štyroch kolesách, ale stelesňujú obzvlášť spoľahlivosť, kvalitu a symbol jedného z najväčších japonských koncernov. Momentálna ponuka spoločnosti je komplexnou prehliadkou toho, čo si dnes trh žiada.
Dejiny „impéria" Mitsubishi sa pýšia nielen produkciou legendárnych vozidiel, ale aj výrobou lodí či lietadiel. Výrobné závody rôznych odvetví Mitsubishi sa nachádzajú vo viac ako 30 krajinách sveta, pričom zahŕňajú aj také odvetvia, ako je napr. spracovanie plynu, ropy, výroba olejov, spracovanie ocele, bankovníctvo či jemná technika.
1870 – Mladý japonský podnikateľ Yataro Iwasaki z ostrova Šikoku vybudoval malú námornú spoločnosť. Jeho rodina mala v erbe tri staré diamanty. Feudálne lordstvo Iwasakiho rodiny malo zase v erbe tri dubové listy.
Kombináciou oboch erbov vzniklo logo novej spoločnosti nazvané Tsukumo shokai.
Po úprave loga v roku 1875 dostala spoločnosť nový názov na základe podoby loga. Tri ostria z názvu dali novému meenu prvú časť: Mitsu, čo v japončine znamená tri. Druhú časť názvu dal kosoštvorcový tvar troch častí loga. Kosoštvorec sa japonsky povie hishi. Ak zlúčime oba znaky do jedného slova, „hishi" se zmení na „bishi", a tak týmto spojením vzniklo Mitsu-bishi a zrodila sa spoločnosť s troma diamantmi - Mitsubishi Mail Steamship Company, základ dnešných združených spoločností Mitsubishi. V roku 1914 bolo logo zmenené do jeho finálnej podoby.
1917 – Spoločnosť Mitsubishi predstavila Model A, prvé sériovo vyrábané vozidlo.
Bolo sedemmiestne a pod kapotou malo motor s 35 koňmi.
1928 – Bola založená Mitsubishi Aircraft Co. Ltd. Vyrábala Mitsubishi MC-1.
1932 – Mitsubishi uviedlo prvý autobus, FUSO B46.
1934 – V tomto roku nasledoval PX33 s pohonom všetkých 4 kolies. Pod kapotou mal dieselový motor s objemom 4 300 ccm a výkonom 70 koní. Z tohto luxusného modelu vznikol o tri roky neskôr japonský „džíp", vojenské terénne auto s veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami.
1946 – Spoločnosť Mitsubishi spustila výrobu veľmi populárnych trojkolesových motoriek, ktoré boli v tom čase najpredávanejším samochodom v Japonsku.
1960 – V Japonsku bol predstavený model Mitsubishi 500, prvý povojnový automobil s logom troch diamantov na kapote.
1962 – Prvý Colt, automobil triedy malých vozidiel, ktorého najnovšia, mimoriadna verzia uzrela svetlo sveta v roku 2004.
1973 – Na svet prichádza prvá generácia modelu Lancer. V Japonsku úspešný sedan strednej triedy začal svoju cestu do USA a Európy s cieľom dostať sa na trhy ako značka vysokej spoľahlivosti a kvality pre širokú spotrebiteľskú obec.
Mitsubishi vyrobilo svoje prvé vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies už v roku 1934. V roku 1980 predstavilo Mitsubishi Forte 4WD, priameho predchodcu o dva roky predtým do prevádzky uvedeného modelu Pajero. Hneď v najbližšej Rallye Dakar v r. 1983 si Pajero odnáša tituly za víťazstvo vo svojej kategórii. Pajero sa stáva výrazne imidžovým prvkom spoločnosti Mitsubishi, prakticky každé významné preteky terénnych vozidiel obsadzuje aj továrenský tím Mitsubishi – a väčšinou veľmi úspešne.
Prvá generácia kultových pretekárskych áut Mitsubishi Lancer Evolution prišla na svet v roku 1992 a mala pod kapotou dvojlitrový motor, pohon všetkých kolies a výkon 247 koní. Proti štandardnému modelu Lancer bolo Evo nižšie, s tvrdším podvozkom a mohutným zadným spojlerom. Ďalšie verzie priniesli veľa zlepšení a zvýšenie výkonu. Medzi perličky histórie tohto modelu patrí aj fakt, že Evo IV (1996-1997) zažilo zaujímavý rekord – šesť tisíc vyrobených vozidiel sa predalo za tri dni! Mitsubishi nepretržite pracuje na vývoji svojich pretekárskych automobilov, pričom jednotlivé zlepšenia na seba nenechávajú dlho čakať. Mitsubishi Lancer Evolution je zbierkou špičkových súčastí, ako sú napr. kotúčovo brzdy Brembo, volanty Momo, športové sedadlá Recaro či hliníkové disky kolies Enkei.